Mászófalépítés facebook
 
Mászófal a Testnevelés Órán
  • 2005 óta dolgozunk azon, hogy a mászófalak részesei legyenek a testnevelés oktatásnak! Ezen képek bizonyítják , hogy volt értelme az elmúlt éveknek!







    Hogyan tehető a mászófal egy izgalmas oktatási eszközzé?

    Javasoljuk, hogy rendszeres időközönként MÓDOSÍTSUk A MÁSZÓFAL ÚTVONALAIT! Az új kihívások további fejlődési lehetőségeket kínálnak. Az élet egy folyamatos változás. A változás pedig elengedhetetlen a tanulók érdeklődésének fenntartásához.

    KÉSZÍTSÜNK FOTÓKAT a tanulókról, és tegye közzé ezeket egy faliújságon vagy internetes oldalon, ahol bemutathatja a tanulók remek teljesítményét.

    VÁLTOZTASSUK a gyakorlatokat, koncentráljunk a különböző fejlődési lehetőségekre. Próbáljuk ki például a több tantárgyat átfogó gyakorlatokat vagy a nehéz gyakorlatokat, hogy izgalmasabbá tegyük a mászótanfolyamot a tanulók számára.

    SZÁMOZZÜK MEG A MÁSZÓFAL PANELJEIT! Használja a számozott mászófogásokat (lásd: eszközlista), vagy a nyomtatott számkártyákat. Tegye a számokat a mászófal tetejére vagy a mászófal fölé. Ügyeljen arra, hogy a számot a szőnyegről is jól láthatók legyenek. A panelek számozása számos gyakorlat elvégzését megkönnyíti, hiszen egyszerűen jelezheti a tanulóknak, hogy hol kezdjék meg a mászást, és hol érjen véget a mászás.

    ÖSZTÖNÖZZÜK A TANULÓKAT, HOGY FEJLESSZÉK A GYENGE PONTJAIKAT! Ha az állóképességgel van gondjuk, adjunk nekik egyszerűen elvégezhető, ismétlődő jellegű feladatokat, ami jól fejleszti az állóképességet.

    VÁLTOGASSUK A MÁSZÁS KEZDŐ- ÉS VÉGPONTJÁT. Fontos, hogy a tanulók testük mindkét oldalát egyenletesen fejlesszék a mászás során.

    TARTSUNK „CSALÁDI NAPOT”, hogy a tanulók megmutathassák családtagjaiknak a tudásukat. Egy ilyen rendezvény szórakoztató, és büszkeséggel töltheti el a tanulókat.

    KÉRJÜNK FEL MÁS TANÁROKAT ÉS/VAGY ISKOLAI DOLGOZÓKAT, HOGY CSATLAKOZZANAK A MÁSZÓTANFOLYAMHOZ! Az igazgató vagy a matektanár jelenléte motiváló lehet a gyerekek számára.

    HÍVJUNK MEG EGY KÖZISMERT MÁSZÓT, aki beszámol élményeiről és tapasztalatairól a tanulóknak. (Ha segítségre van szüksége, forduljon a helyi outdoor üzlet munkatársaihoz vagy egy fedett mászóiskola csapatához.)

    KÉRJÜK MEG AZ IDŐSEBB TANULÓKAT, HOGY SEGÍTSENEK A SZŐNYEGEK LERAKÁSÁBAN ÉS ELPAKOLÁSÁBAN! A tanulók a mászófogások épségét is ellenőrizhetik, és szükség esetén meg is húzhatják azokat.