Szakkönyvek
Megjelent könyveinkkel elsősorban azt az élményt szeretnénk továbbadni másoknak, amit mi magunk is megéltünk a kreatív boulderezés és mászás során, és így szeretnénk bevezetni másokat ezekbe a csodálatos sportágakba. Mivel az általános iskolában elsősorban a játékos tanuláson van a hangsúly, ezért példaként bemutatunk néhány ötletet, hogy hogyan lehet rávezetni a tanulókat a saját élményeiken keresztül a boulderezésre és a mászásra úgy, hogy ezzel párhuzamosan számos mozgásfajtát is megtapasztaljanak.
A mozgástechnika részletes leírásától szándékosan tekintettünk el, mert véleményünk szerint szükségtelen korlátokat állítana fel, ha mereven az elméletre koncentrálnánk, és ehelyett jobb, ha a gyermekek saját kreativitása bontokozik ki. Szintén eltekintettünk a részletes “Biztosítási elmélet”-től, mert az túlmutatna jelen könyv keretein. Ezen kívül kiváló publikációk jelentek meg ebben a témában, amelyek szükség esetén rendelkezésre állnak. És nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a kötéllel való mászás a keretfeltételek miatt az általános iskolai tornaórákon csak kivételes esetekben megvalósítható.
Az egyes fejezetek felépítése megfelel a sportoktatás bevett tagolási szintjeinek: bemelegítés különböző játékokkal vagy gyakorlatokkal, majd ezt követi a főrész, amelyben a lényeges tananyagot dolgozzuk fel, és végül a levezetés. A “Mászás” és “Boulderezés” témák oktatási egységeit szándékosan osztottuk fel külön blokkokra, és ezeket didaktikai szempontok alapján optimálisan építettük fel. Ezt természetesen meg lehet változtatni, és szükség esetén az oktatási egységek is végrehajthatók más sorrendben. Magától értetődik, hogy az egyes egységeket a tanulók életkorának, számának és jellegének megfelelően módosítani lehet, vagy akár kell is.
Annak érdekében, hogy minden általános iskolai tanárnak biztosíthassuk a bevezetést a mászásba és a boulderezésbe, a legtöbb oktatási egységet úgy állítottuk össze, hogy azokat a tornateremben is könnyen végre lehessen hajtani.
Számítógépes Szoftverek:
Innovációnk eredménye képpen sikerült egy olyan számítógépes szoftvert alkotnunk aminek a segítségével a mászófalon szinte végtelen mászóút variációt megjeleníthetünk egy projektor és szoftverünk segítségével. A tanórát tartó pedagógusnak csak annyi dolga van, hogy a tanóra elején a mászófalhoz pozícionált projektort és szoftverünket elindítsa laptopján. A mászófalon a felhasználók előtt folyamatosan egy megoldásra váró feladatsor jelenik meg, amivel motiválhatjuk a felhasználókat. Szoftverünk tartalmaz még mászófalra vetíthető folyamatosan mozgó alakzatokat, amelyek elől a felhasználók kitérhetnek mászásukkal, jutalmul részt vehetnek egy következő gyorsabb szint teljesítésében.
TraversFal AZ ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁKBAN
A falmászás területén vezető szerepet betöltő MR Bouldering célja, hogy kiadványaival segítse az iskolai pedagógusok munkáját. Cégünk fő küldetése, hogy innovatív és minőségi termékeivel és kitűnő vevőszolgálati tevékenységeivel garantálja ügyfelei elégedettségét.
Arra törekszünk, hogy megbízható partnerei legyünk ügyfeleinknek a testnevelés-oktatás területén. Munkánkat három olyan tényező inspirálja, amely napjainkban egyre jelentősebb hatással van a fiatalok egészségi állapotára:
1. Folyamatosan nő az elhízottak aránya
2. Egyre több fiatalnál diagnosztizálják a II-es típusú cukorbetegséget
3. Ha a jelenlegi étkezési és testmozgással kapcsolatos szokások nem változnak, az előrejelzések szerint a mai fiatalok lesznek az első generáció, amelynek várható élettartama rövidebb lesz a szüleiénél.
Minket a mászás inspirál, és hiszünk abban, hogy ez a fantasztikus sport segíthet a jelenlegi kedvezőtlen egészségügyi tendenciák megfordításában. A mászás egy egész életen át űzhető sport, amely hatékony segítség lehet a testnevelő tanárok, a speciális nevelési igényű gyermekek oktatói és a fakultatív jellegű sportágak edzői számára. A mászás erősíti a szívet és az érrendszert, növeli az erőt, a rugalmasságot és javítja a mozgáskoordinációt. A mászás az érzelmi és intellektuális fejlődéshez is hozzájárul, így például javítja a problémamegoldó képességet, a türelmet, a kitartást és a bátorságot. Egy jó minőségű mászásoktató program hozzájárul a diákok élethosszig tartó egészségtudatos szemléletének kialakításához.
A TRAVERSFALAK AZ ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁKBAN című kiadványunk információkkal, tanácsokkal és kreatív gyakorlatokkal segíti a biztonságos, szórakoztató és hatékony mászásoktatás kialakítását. A TRAVERSFALAK AZ ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁKBAN könyv AZ MR Bouldering második kiadása. A könyv hat fejezetre oszlik 140 oldalon: Bevezetés, Bevezető gyakorlatok, Alapgyakorlatok, Más tantárgyakkal összevonható gyakorlatok, Nehéz gyakorlatok és Függelék. A jelen kiadás fontos biztonsági és karbantartási tudnivalókat tartalmaz, valamint hasznos erőforrásokkal segíti a mászófal minél jobb kialakítását. A Bevezető gyakorlatok elvégzése után a többi gyakorlat a tanulók érdeklődése és képességei alapján tetszőleges sorrendben végezhető. A Nehéz gyakorlatokat csak a legügyesebb mászóknak ajánljuk és/vagy az oktatási program vége felé javasoljuk beiktatni.
Sok sikert kívánunk ehhez az izgalmas és kalandos oktatási programhoz!
Közösség
Név és cím
EFFY-GUIDE Bt.
3700 Kazincbarcika, Móricz Zsigmond tér 1.